woensdag 11 november 2009

Primaat verhuizen (2)

Twee weken geleden in de commissie en gisteravond in de raad heb ik mijn uiterste best gedaan om andere raadsleden ervan te overtuigen dat het "primaat verhuizen" uit de WMO-verordening gehaald zou moeten worden. Primaat verhuizen wil zeggen dat mensen die een beroep doen op de WMO voor een noodzakelijke aanpassing van hun woning de verplichting opgelegd kunnen krijgen te verhuizen wanneer de kosten voor de aanpassing een bepaald bedrag overschrijden.
De SGP en de CU schaarden zich achter ons voorstel. Maar dat was helaas niet voldoende om een meerderheid te halen voor het door de PvdA ingediende amendement. Om het onderwerp toch op de agenda te houden heb ik daarom het amendement teruggetrokken en vervangen door een motie. Deze werd overgenomen door de wethouder. Er wordt vanaf nu permanent geregistreerd hoe de nieuwe grens van €.15.000 uitwerkt. Jaarlijks wordt daarover gerapporteerd naar de raad. Ik ga ervanuit dat daarin op termijn voldoende aanleiding zal zitten om het primaat verhuizen alsnog uit de verordening te schrappen. Kwestie van geduld hebben....
Voor meer informatie over het primaat verhuizen verwijs ik naar mijn weblog van 23 oktober.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten