vrijdag 2 juli 2010

In de mond

Als nooit tevoren ben ik afgelopen dinsdag naar de interruptiemicrofoon gelopen. Herhaaldelijk kreeg ik woorden in de mond gelegd die ik toch echt niet gesproken, laat staan bedoeld had. Ik begon zowaar te twijfelen aan mijn eigen duidelijkheid. Gelukkig wisten naderhand verschillende mensen die twijfel weg te nemen. Het ontbrak mij niet aan duidelijkheid. Het hoort blijkbaar bij het oppositie voeren om woorden in de mond gelegd te krijgen. Leuk? Nee, bepaald niet.
Zo is er nu op Emmickhoven het verwijt dat de PvdA ineens negatief is over de uitvoering van de WMO. Wie vanmiddag de PvdA nieuwsbrief ontvangt kan mijn bijdrage over de WMO nalezen. Niks negatief, maar wel enige kritische opmerkingen én een pleidooi voor het besteden van WMO-geld aan de WMO. Misschien hebben ze bij Emmickhoven vier jaar zitten slapen, maar ook toen de PvdA in de coalitie zat ben ik een zeer kritische volger geweest van de uitvoering van de WMO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten