woensdag 3 december 2014

Zaad op de rotsen

Dan kun je je nog zo goed geïnformeerd hebben en met een helder verhaal komen, als de verantwoordelijk wethouder het niet kan plaatsen en geen enkele vraag van een bruikbaar antwoord voorziet, dan kom je helemaal nergens. Dat was dus wat gisteravond gebeurde bij de behandeling van de participatiewet. Raadsleden grijnsden en knipoogden naar elkaar en het hoofd van CDA-wethouder De Jong werd steeds roder. Gelukkig was daar een ambtenaar met grote kennis van zaken die de boel nog enigszins redde. Maar wat moet ik hier nu mee? Alle technische vragen had ik heel bewust vooraf al schriftelijk gesteld, wat “overbleef” was de politieke discussie en die kwam niet van de grond. Ik heb signalen en wensen weggelegd, maar ik heb op geen enkele manier de indruk dat deze bij de politiek verantwoordelijke aangekomen zijn. De volledige inbreng dan maar herhalen in de raadsvergadering? Ik geloof niet dat dit wat op gaat leveren. Op deze manier gaat het neerkomen op klakkeloos accepteren wat ons voorgeschoteld is (en hou me ten goede, dat is voor het overgrote deel prima hoor) want de wethouder laat het hier afweten.

2 opmerkingen:

  1. Mocht de wethouder 'het' niet snappen. Ik snap als lezer op geen enkele manier waar de schrijver 'het' over heeft. Een rood hoofd kan ik plaatsen, maar waarom? (argumenten graag)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een korte reaktie omdat ik doorgaans niet op anonieme berichten reageer (maak je kenbaar!): De participatiewet was duidelijk niet "het ding" van de wethouder. Hij liep bij herhaling vast (waardoor hij zich - begrijpelijk - ongemakkelijk voelde) en politieke uitspraken waarom gevraagd werd, werden dientengevolge niet gedaan.

      Verwijderen