zaterdag 13 december 2014

Wijkteams CJG

De animo voor de bijeenkomst over de veranderingen in de jeugdzorg was afgelopen donderdagavond niet erg groot. Jammer, want de gegeven informatie zou waarschijnlijk voor menigeen veel verduidelijkt hebben.
Vanaf januari zijn er in de gemeenten Werkendam en Woudrichem samen drie wijkteams actief die ieder bestaan uit drie mensen met veel kennis en kunde op heel verschillende gebieden van het werken met en voor jeugdigen. Die wijkteams zijn niet in een speciaal gebouw te vinden, maar opereren als netwerkorganisatie. Je kunt ze bellen, mailen en benaderen via scholen, verenigingen en bijvoorbeeld het consultatiebureau.  De wijkteams van het centrum voor jeugd en gezin (CJG) kunnen benaderd worden met alle vragen over opvoeden en opgroeien.
De vragen die na afloop van de heldere presentatie gesteld werden, waren duidelijk afkomstig van mensen die al ervaring hebben met enigerlei vorm van jeugdzorg. Zoals: wat moet ik doen nu het logeerhuis waar mijn kind heengaat, ophoudt te bestaan? Hoe zit het straks met het PGB en met de zorg in natura? Gaat het CJG mijn kind ook zelf zien? Krijg je straks nog een indicatie en voor hoe lang kan deze afgegeven worden? De antwoorden waren helder. Alleen ik ga ze hier niet geven. Dat laat ik aan de professionals van het CJG over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten