dinsdag 4 juni 2013

BORGEN

Ik heb ze allemaal gezien. Alle drie de seizoenen met tien afleveringen. En ik heb genoten. Tot in mijn tenen. Wat een GEWELDIGE serie! Iedereen met maar een beetje betrokkenheid bij politiek zou er voor moeten gaan zitten en ik vertel je: “dat is geen straf”. BORGEN geeft een prachtig inkijkje in de politiek. Het gaat over idealen, passie, strategie, concessies doen, onderhandelen, macht, loyaliteit, coalitievorming, vriendjespolitiek, keuzes, op de man spelen of op de inhoud, vertrouwen, dilemma’s, lobbyen en nog veel en veel meer. Mijn favoriete politica: Birgitte Nyborg. Met stip!

5 opmerkingen:

  1. Eens. Een parel/tje. En idd in het echt, zo lijkt mij, worden de spelletjes idem gespeeld. Overigens, hoe charmant is 'onze Birgitte en heel typisch een d66 dame. Enfin als de lokale politie net zoveel te bieden had begon ik er gelijk aan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. D66, CDA, GroenLinks, ik vind het "allemaal" best. Het gaat me vooral om haar trouw aan zichzelf en haar idealen, om haar menselijkheid, haar integriteit, haar passie en de waarde die ze hecht aan de inhoud. En tot op zekere hoogte heeft de lokale politiek net zoveel te bieden, 't gaat alleen een stuk langzamer als in een aflevering van steeds een uurtje. Mee komen doen dus, anoniem!

      Verwijderen
    2. Interessant.
      Groet,
      Govert Lagrouw

      Verwijderen
  2. Volhouden Corine, ooit treedt jij in de voetsporen van Birgitte Nyborg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet er niet aan denken Hannie. Laat mij maar gewoon raadslid blijven.

      Verwijderen