donderdag 10 november 2011

Tevreden over algemene beschouwingen

Algemene beschouwingen zijn voor mij zo’n intensief gebeuren dat ik vervolgens nog zo’n 24 uur nodig heb om er “van bij te komen”. Maar we hebben ze weer gehad en ik ben tevreden. Voor de PvdA waren er twee hoofdonderwerpen, namelijk de stapeling van problemen die de zwaksten in de samenleving staan te wachten als gevolg van het regeringsbeleid en zorgen over de Werkendamse inzet op het gebied van milieu en duurzaamheid. De zorg voor de zwaksten in de samenleving bleek breed gedragen te worden en op het gebied van duurzaamheid bleken we regionaal gemeten veel meer bereikt te hebben dan aanvankelijk gedacht. Wij hadden dat wel graag eerder geweten.
Mijn grootste tevredenheid zit echter op de zaken die ik namens de PvdA binnengehaald heb. Laaggeletterdheid staat nu echt op de agenda. In het voorjaar komt er een notitie waarin duidelijk wordt wat we als gemeente kunnen doen om ook begrijpelijk te communiceren naar mensen die niet zo taalvaardig zijn. De motie om de kosten voor huisvesting van de voedselbank te vergoeden is algemeen aangenomen. En op de valreep heb ik er geld uit weten te slepen om nog dit seizoen te kunnen starten met jeugdwerk (16-min) in de Kwinter.
Op een groter budget voor re-integratietrajecten ga ik terugkomen als het uitvoeringsplan WWB bekend is en op verruiming van de muzieksubsidie wanneer de evaluatie daarvan op de agenda staat. We zullen dan ook proberen die regeling inkomensafhankelijk te maken.
Meer weten over de inzet van de PvdA tijdens de algemene beschouwingen? Abonneer je dan op de pvda-nieuwsbrief via www.pvdawerkendam.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten