donderdag 24 november 2011

Fan van Jan

Misschien raar, maar toch waar. Zes jaar lang ben ik een fan geweest van wethouder Jan Luteijn. Je wist altijd wat je aan hem had en waar hij stond. Als je een beroep op hem deed, gaf hij daar gehoor aan en als hij iets beloofde, dan kwam hij het na. Maar ook inhoudelijk zaten Jan en ik vaak heel dicht bij elkaar. Zoals in de zorg voor de kwetsbaren in de samenleving en in het grote belang van duurzaamheid. Twee onderwerpen die niet alleen de PvdA na aan het hart liggen, maar ook SGP’er Jan Luteijn. Natuurlijk waren en zijn er ook zaken waarin Jan en ik - SGP’er en linkse politica - fundamenteel van elkaar verschillen. Die hebben echter nooit de samenwerking in de weg gestaan. Cromstrijen mag blij zijn met een burgemeester als Jan Luteijn, maar ik vind het oprecht jammer en een heel groot gemis dat hij Werkendam verlaat. Vanmiddag heb ik – met een zoen - afscheid van hem genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten