woensdag 13 mei 2015

Renovatie De Crosser in 2015 twijfelachtig

De coalitiepartijen hebben zeer waarschijnlijk een snelle renovatie van De Crosser verspeeld. Door mee te gaan in het verzoek van Henk Bouman van Lokaalbelang om de discussie over De Crosser niet te voeren in de raad van 7 april wordt het zeer twijfelachtig of de eerste renovatieronde al plaats zal kunnen vinden in de komende zomervakantie. Dat gaf wethouder Peter van der Ven aan op mijn vraag of het nog wel zou lukken om na besluitvorming in de raad van 26 mei nog een aannemer te vinden die enkele weken later het werk zou kunnen uitvoeren. Voor een stukje voorgeschiedenis verwijs ik naar mijn blog van 8 april.
Overigens is een onderzoek naar mogelijke nieuwbouw nu definitief van de baan. De optie die ik voor ogen had (zie blog 8/4) om eerst het hoogstnoodzakelijke te renoveren en vervolgens een onderzoek te laten uitwijzen of volledige grootschalige renovatie of toch nieuwbouw de beste keuze zou zijn, blijkt niet logisch. Materialen en aanpak van de hoogstnoodzakelijke renovatie worden namelijk al bepaald door het vervolg. Om een voorbeeld te noemen: een dakbedekking die nog tien jaar mee moet ziet er anders uit dan een bedekking die nog twintig jaar mee moet. Die informatie had ik nog even nodig om zonder twijfel in te kunnen stemmen met de grootschalige renovatie.

1 opmerking:

  1. Je moet het eerst zeker weten voordat je stappen onderneemt. Nooit maar ook echt nooit twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen