dinsdag 12 mei 2015

Rapport Veerman

Mooie maar ook veelzeggende taal in het rapport van Prof Dr CP Veerman over de bestuurlijke toekomst Land van Heusden en Altena. Neem nou:
“Dit heeft tot sfeerbederf en stilstand geleid. Niet in de laatste plaats waren persoonlijke animositeiten en onhandige communicatie daarvoor verantwoordelijk.”
“Als ik naast de gesproken woorden (die hier en daar het karakter droegen de gedachten te willen verbergen) de gezichtsuitdrukkingen analyseer dan lees ik daar het verlangen naar een richting gevende beslissing van de Provinciale bestuurders. Dit vermoeden heb ik ter vergadering uitgesproken en een veelzeggende stilte was mijn deel.”
“(…) thans aan voldoende bestuurskracht en heldere visie ontbreekt, om als gebied Land van Heusden en Altena zelfstandig een bestuurlijke samenwerking gestalte te geven (…)”
“Doch een ambtelijke fusie als oplossing biedt geen perspectief gelet op het politieke krachtenveld dat gekenmerkt wordt door een grote versnippering over partijen.”
“De datum voor de bestuurlijke fusie is naar mijn mening het meest verantwoord te stellen op 1 januari 2019.”
“(…) In dit verband is de brief van de gemeente Werkendam waarin de vragen worden geformuleerd waarop een nader onderzoek licht zou moeten werpen, geen bemoedigende blijk van vertrouwen in de nuttige bijdrage aan een dergelijk onderzoek. Dit wordt nog scherper belijnd door de afstandelijke reactie van de gemeenten Woudrichem en Aalburg op dit voorstel.”
Conclusie: vooralsnog kan ik me wel vinden in het rapport!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten