vrijdag 8 mei 2015

B&W antwoordt niet

Wat stelt het recht op informatie nog voor als je als raadslid gewoon geen antwoord krijgt op schriftelijke vragen die je stelt conform art 35 RvO? Ik vroeg het college van B&W om een indicatie van de besparing die het op zou leveren als de leeftijdsgrens voor een financiƫle bijdrage aan seniorenactiviteiten opgehoogd zou worden van 55/60 jaar naar 65/70 jaar. Het college wenst hier echter geen antwoord op te geven omdat ze niet voornemens zijn die leeftijdsgrens op te hogen. Vreemde zaak, want niet het college besluit tot wel of niet ophogen van die leeftijd, maar de raad. En juist die raad heeft nu niet de beschikking over een deel van de gewenste informatie.
Ook behoorlijk irritant is dat het college in de voetsporen treedt van het AD en mij in de mond legt dat ik de rijvaardigheidstest niet meer van deze tijd zou vinden. Nee college, dat is NIET wat ik in mijn schriftelijke vragen betoogd heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten