maandag 8 juni 2015

"Leve" de Cloud

In Werkendam wordt papierloos vergaderd. Het lezen van de jaarstukken, het investeringsprogramma en de kadernota op de iPad vind ik echter dusdanig ongemakkelijk dat ik verzocht om een papieren versie. Een deel werd per post bezorgd, een ander deel moest ik toch blijkbaar op de iPad lezen. Er zat niets anders op dan er toch maar aan te geloven. In het programma iBabs, op de iPad, markeerde ik zinnen, plaatste ik kaders en plaatste ik in “tekstballonnen” allerlei opmerkingen. Na een paar uurtjes zweten wilde ik de boel overnemen in mijn computer. Een deel als technische vragen voor de ambtenaren, een deel als politieke insteek voor het debat straks. Het eind van het leeswerk was in zicht! Computer aan, iPad naast me, klaar om af te ronden. Maar al mijn aantekeningen en markeringen waren compleet verdwenen! Wat ik ook probeerde: niets. Helemaal niets! En niet alleen in de stukken die ik juist had doorgewerkt, maar bij alle stukken in iBabs waren mijn opmerkingen geskipt. Op zo’n moment ben ik weer dolgraag “antiek” en zweer ik bij papier. Daarvan kan tenminste niet zomaar inkt in de Cloud verdwijnen.
Groot was de oplichting toen een uurtje of vijf later – als bij toverslag – al mijn aantekeningen ineens weer terug waren. Dergelijke “geintjes” moet iBabs niet al te vaak met me uithalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten