zaterdag 8 januari 2011

Taal begint lokaal

In de gebruikelijke vrijdag-envelop voor raadsleden zat dit keer een kalender met de titel "Taal begint lokaal". Daarin over een periode van drie jaar per twee maanden een aantal suggesties om (laag)geletterdheid op de gemeentelijke agenda te krijgen en te houden. Blijkbaar heb ik op de troepen vooruit gelopen want in december heb ik al gevraagd dit onderwerp te agenderen op een raadsinformatiebijeenkomst. Gelijk maar eens informeren hoever het daarmee staat....
Interessant aan de kalender vond ik vooral de suggestie om werk te maken van de jaarlijkse Week van de Alfabetisering in de eerste week van september. Op www.weekvandealfabetisering.nl zijn voorbeelden te vinden van wijzen waarop dit ingevuld kan worden.

1 opmerking:

  1. hallo corine,
    meteen raak! ik kijk op je weblog en ik kom meteen een onderwerp tegen, dat mij uit het hart is gegrepen. het da vinci college en bibliotheken altena werken hierin al samen. wil je meer détails, vraag het me maar, of de verantwoordelijke ambtenaar? gr. tryntsje

    BeantwoordenVerwijderen